Tuesday, December 15, 2009

Musika #1

Aku rase semenjak lahir aku di besarkan dengan music.Kata ibu sewaktu umurku 5 tahun aku sudah boleh menghafal lagu Kamelia dan akan menyanyi di dalam kereta.Siapa kata music tak ada influence dalam hidup pasti agak shallow kerana seingat aku music banyak mendefinasikan cara hidup, rasa dan memori aku.Masa kecil banyaknya music ABBA,The Beatles etc.Tak ada yg hebat pun tapi cukup utk aku blajar yg good music are always dear to the ears.
Masa sekolah rendah seingat aku, ada satu kompilasi lagu pop yg agak popular masa tu (bervolume2 siap).Seingat aku A-Ha mmg popular dengan rambut yg mestilah aku takkan ikut(sbb aku bukan lelaki la).Tapi masa tu aku ingat merekalah definasi lelaki kacak.The Bangles pulak nampak chick and cool dan aku selalu pikir aku patut pakai apa yg mereka pakai.Cyndi Lauper & Madonna haruslah jadi idola sebab aku selalu mau rebel.Itu masa kecik.Ilusi rebel sangat sempit,sempit bagi aku.
Masa remaja aku mula tukar selera.Aku rasa aku lebih suka music keras.Amat2 lah rebellious.Ingat lagi waktu tu ibu aku tak bagi aku pergi party pogo yg sekolah aku buat tapi...aku curi2 pergi.Aku ingat badan aku begitu hebat utk berpogo bersama kwn2 skolah yg lain tapi rupanya sakitttttttttt.Hahahahahh hey they were young men yg tentulah agak gagah.Ape aku buat di tengah2 menari bersuka suki.I was always againts the tides.Masa tu Pearl Jam,Hole,Nirvana,STP,Greenday(seawal album pra-Dookie),Cake,Pantera,Gin Blossoms,Better Than Ezra,The President of The United States,Rancid,Fugazi eh banyak sgt lah.Aku ingat aku la Courtney Love (sbb rambutku mmg agak serabai).Terlampau banyak music2 bagus zaman tuh sampai I wouldnt wanna label myself as belonging to one particular group of music.Terlalu tak jujur kalo begitu.Jika di tanya very good music stops there.Tidak pasti pulak tahun 2000 ke atas, banyak music2 yg kita boleh dengar berkali2 atau dengar 5 tahun kemudian dan masih boleh rasa sedap.Essence kurang mungkin??Ohhhh dan aku suka R&B and Soul.I'm a mix of everything and everything defines me in each and every aspect of my life.Nanti lah cerita lagi.:))

5 comments:

  1. love love love music. one word: coldplay

    Keep writing bebe... I'll b here reading 4 sure..

    ReplyDelete
  2. musik sudah musnah di halaman mu, ianya sudah menjadi satu dengan diri mu, kerana musik sudah mengalir di setiap pembuluh darah dan berlagu di dalam setiap hembusan nasaf mu...


    chewahhhh hehehe :)

    ReplyDelete
  3. HNF-thanx.have to come to d office on awal muharram.sux.

    ReplyDelete