Friday, December 18, 2009

Maal Hijrah

Maal Hijrah di office...Jam dah pukul 9 malam tapi masih lagi di meja...Lagu kawan yg menghiburkan,kerja yg melambak,audit hari Selasa.Semua nampak kelam dan tak sempat.Sigh...Tapi kena jugak siapkan.Kalau tak kena tembak dengan bullet kiri kanan depan belakang.Aku rasa sejak kerja aku memang takde life,tak mungkin boleh nak meng'ada'kan social life macam dulu.Kawan2 semua bising tapi please2 be in my shoes for two seconds my dear..Tapi nanti aku cuba ya.Tapi rasanya sebab tu jugak aku tak boleh commit sekarang dengan apa2 relationshit let alone marriage sebab aku terlalu selfish utk itu semua sebab masa aku utk kerja tiada utk sesiapa.

Sempena Maal Hijrah ni aku harap dan doakan kita semua KESIHATAN YANG BAIK,HIDUP YG LESS HURU HARA,WANG YANG BANYAK (ahahahaha),HATI YG BERSIH DAN SENANG.

Personally aku rasa Maal Hijrah patut di besar2kan oleh media dan di sambut dengan wang berjuta untuk macam2 benda2 yg sama bila kita sambut New Year.Yeah ada bunga api semua,ada himpunan ramai2,ada makan2 percuma utk org2 gasar,org2 senang,org2 sederhana,org susah,kanak2,dewasa,wanita,lelaki,perempuan,transgender,etc.Semua harus berkumpul dan celebrate sama2 tanpa ada prejudis,rasa sangsi.Semua kena rasa happy sebab rupanya kita pun ada sambutan New Year cara kita.Lembaga Zakat kan ada lebihan.Harusnya kita berpesta Islamically ya dengan lebihan2 itu.

No comments:

Post a Comment